شرح وظایف معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی به همراه شرح وظایف مدیریت های زیر مجموعه:
برای مشاهده شرح وظایف زیر مجموعه های هر مدیریت به صفحه اختصاصی هر مدیریت مراجعه نمایید و یا برای مشاهده شرح وظایف جایگاه های شهرداری کرمان به صفحه << شرح وظایف جایگاه ها >> مراجعه نمایید.
♦اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها وضوابط مربوطه.
♦ نظارت بر طراحی، تهیه و اجرای برنامه های کلی توسعه شهرداری اعم از خدماتی، عمرانی، اقتصادی و غیره در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت.
♦ نظارت مستمر برتهیه، تصویب و اجرای تمام مراحل بودجه، متمم بودجه و اصلاح بودجه سالیانه شهرداری و تطبیق با برنامه های مصوب و سیاستهای شهرداری
♦ برنامه ریزی جهت برون سپاری امور و فعالیتهای شهرداری.
♦ برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات لازم جهت بهبود روشهای کاری شهرداری و پیاده سازی و بکارگیری سیستمهای نوین مدیریتی در مجموعه شهرداری.
♦ توسعه و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح معاونتها، مناطق و سازمانها به منظور ایجاد ساز و کارهای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان.
♦ نظارت بر طراحی و بازنگری ساختار سازمانی شهرداری و سازمانهای وابسته و نیز تهیه و بازنگری اساسنامه موسسات وابسته و شرکتهای تابعه شهرداری.
♦ نظارت بر برگزاری دوره های آموزشی موردنیاز مدیران و کارکنان شهرداری و فراهم آوردن زمینه ارتقاء آنها براساس طرح جامع آموزشی شهرداری.
♦ نظارت بر حسن انجام برنامه های پژوهشی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرتبط با برنامه ریزی های شهری و شهرداری.
♦نظارت بر حسن انجام طرحهای مطالعاتی و پژوهشی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرتبط با برنامه ریزی شهری و شهرداری.
♦نظارت بر تولید و توسعهی محصولات و فرایندهای مرتبط با خلاقیت و فناوریهای نو و بومی قابل استفاده در شهرداری.
♦نظارت بر تدوین و اجرای “برنامه جامع راهبردی برندسازی شهر کرمان”
♦ برنامه ریزی امور مربوط به سیستم های آماری و تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات مرتبط با شهرداری.
♦ سیاستگذاری، توسعه و نظارت بر سیستمهای مکانیزه شهرداری.
♦ نظارت بر استقرار و توسعه نظام پیشنهادها در شهرداری .
♦ نظارت بر اجرای دقیق قانون استخدامی شهرداریها، قانون کار و تأمین اجتماعی و آیین نامه ها و مقررات مربوطه.
♦ برنامه ریزی، توسعه، تأمین و تجهیز نیروی انسانی براساس برنامه های توسعه شهرداری.
♦ نظارت بر اجرای طرحهای بازنشستگی امور رفاهی، ورزشی و معیشتی کارکنان.
♦نظارت بر بررسی مداوم و مستمر وظایف واحدهای سازمانی و گسترش منطقی سازمان و واحدها و ایجاد واحدهای ضرور و مورد نیاز و حذف واحدهای غیرضرور جهت پاسخگویی به نیازهای تشکیلاتی کلیه واحدها.
♦اقدامات لازم جهت اصلاح ساختار تشکیلاتی شهرداری و واحد های تابعه متناسب با حجم کار هزینه و درآمد.
♦نظارت بر اقدامات لازم جهت پویایی شهرداری و سازمانهای وابسته و اصلاح فرآیند های موجود در آن.
♦بررسی های پیگیر و مستمر در رابطه با اصلاح و تغییر قوانین ، آئین نامه ها ،دستورالعمل های مربوط به شهرداری با توجه به برآورد احتیاجات شهروندان و شهرداری .
♦برنامه ریزی به منظور برقراری ارتباطات اصولی با سازمانهای تخصصی بین المللی که در زمینه بهبود امور شهر تلاش میکنند.
♦نظارت ،کنترل و ارزیابی عملکرد کلیه واحد های شهرداری بر اساس برنامه ها و بودجه ابلاغ شده.
♦ اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعملها، بخشنامه ها وضوابط مربوطه.
♦ نظارت بر تهیه و تدوین برنامه های کلان و راهبردی، میان مدت و عملیاتی با هماهنگی و همکاری سایر حوزه های ذیربط.
♦ رصد نمودن تمامی برنامه های ملی، منطقه ای و شهری در حوزه مدیریت شهری.
♦ نظارت و ارزیابی مستمر و تحلیل و مرور برنامه و بودجه و تعیین اقدامات اصلاحی لازم در سه سطح قبل، حین و بعد از اجرای برنامه و بودجه.
♦ ارایه گزارش برنامه پایش به شورای عالی تخصیص بودجه و مسئولین ذیربط.
♦ نظارت بر تهیه وتنظیم بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفکیک بودجه شهرداری با هدف پایدار سازی و اجرایی نمودن برنامه های میان مدت با همکاری سایرحوزه ها.
♦ بررسی روشها و ضابطه های مربوط به بودجه و اصلاح روشهای بودجه ریزی با هدف استقرار و اجرای سیستم بودجه ریزی عملیاتی.
♦ تنظیم و ارایه گزارش انطباق عملکرد واحدهای مختلف شهرداری با برنامه های مدون به مسئولین ذیربط .
♦ ایجاد بانک اطلاعاتی و آماری یکپارچه شهرداری و تحلیل اطلاعات مورد نیاز شهرداری.
♦ پشتیبانی اطلاعاتی و آماری از حوزه های مختلف شهرداری از طریق ارایه گزارشهای عملکردی تحلیلی.
♦ انجام سایر امورمحوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف.
♦ اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعملها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
♦ هدایت و نظارت بر تهیه و تصویب ساختار سازمانی شهرداری و سازمانهای وابسته و طی مراحل قانونی آن.
♦ نظارت بر طراحی و بازنگری ساختار سازمانی شهرداری و سازمانهای وابسته.
♦ نظارت بر تهیه و بازنگری اساسنامه موسسات وابسته و شرکتهای تابعه شهرداری برحسب نیاز.
♦ نظارت بر انجام اقدامات لازم در جهت ایجاد یا انحلال سازمانهای وابسته و موسسات و شرکتهای تابعه برحسب نیاز شهرداری و طی مراحل قانونی آن.
♦ برقراری ارتباط با مراجع استانی جهت اجرا و پیاده سازی دستورالعملهای مربوط به برنامه های تحول اداری.
♦ نظارت بر اجرای برنامه های تحول اداری و ایجاد اصلاحات و تغییرات در آن.
♦ تعیین اهداف و برنامه های اجرایی مرتبط با ایجاد، بهسازی و مهندسی مجدد سیستمها و روشهای انجام کار و تهیه دستورالعمل های لازم.
♦ برنامه ریزی جهت شناسایی و تجزیه و تحلیل فرآیندهای کاری و ارایه پیشنهاد در جهت بهبود آنها.
♦ نظارت بر بهبود فرآیند سیستم اطلاع رسانی منسجم و پویا.
♦ نظارت بر امور نظام پیشنهادها و دبیرخانه نظام پیشنهادها.
♦ تلاش در جهت بالا بردن رضایتمندی مردم و کاهش بروکراسی اداری.
♦ نظارت بر حسن اجرای ارزیابی عملکرد شهرداری و مراکز تابعه و تدوین گزاراشات مربوطه.
♦ نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها،دستورالعملها، بخشنامه ها و ضوابط مرتبط با مطالعات و پژوهش.
♦ نظارت بر حسن انجام طرحهای مطالعاتی و پژوهشی و ارتباط با مراکز تحقیقاتی و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مرتبط با برنامه ریزی شهری و شهرداری.
♦نظارت بر تولید و توسعهی محصولات و فرایندهای مرتبط با خلاقیت و فناوریهای نو و بومی قابل استفاده در شهرداری.
♦نظارت بر فرایند ایجاد و تقویت بانک اطلاعات افراد خلاق و ایده های خلاق و سرمایه گذاران داوطلب به حمایت از ایده های خلاق.
♦نظارت بر ایجاد یک هویت و تصویر برای شهروندان و جذب صنعتگران، گردشگران و سرمایه گذاران داخلی در قالب “برنامه جامع راهبردی برندسازی شهر کرمان”
♦ انجام سایر امورمحوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف
♦ اجرای دقیق آیین نامه ها، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و ضوابط مربوطه.
♦ نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات استخدامی، قانون کار و تامین اجتماعی و نظایر آن.
♦ نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق، اسناد، مدارک و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی با اولویت مکانیزه کردن آنها .
♦ نظارت بر تامین نیروی انسانی شهرداری از طریق آزمون و طی مراحل استخدامی آنها مطابق ضوابط مربوطه.
♦ نظارت در زمینه اجرای طرح های رفاهی مانند بازنشستگی، بیمه درمانی، تعاونی های مسکن، مصرف و … .
♦ نظارت بر امور ارزشیابی عملکرد کارکنان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات آنها.
♦ نظارت لازم بر تدوین برنامه نیاز سنجی آموزشی کارکنان و اهتمام در اجرای تقویم آموزشی.
♦ نظارت بر تهیه و اجرای طرح های توسعه و انگیزشی سرمایه انسانی،تهیه و حسن اجرای طرح های ارتقاء شغلی و جانشین پروری.
♦ نظارت بر تهیه، تدوین و حسن اجرای طرح جامع منابع انسانی اعم از استخدام، آموزش، ارتقا، ارزیابی عملکرد، بازنشستگی و …
♦ نظارت بر امور جابجایی ها، انتقال ها و ماموریت های کارکنان.
♦ نظارت بر صدور احکام کارکنان منطبق بر پست های سازمانی مصوب.
♦ اهتمام در راه اندازی و تثبیت امور حفاظت پرسنلی و بهداشت حرفه ای و محیط کار در کلیه حوزه های شهرداری و سازمان های وابسته.
♦ نظارت بر انجام خدمات عمومی مورد نیاز واحدهای شهرداری
♦ نظارت بر تامین خودروهای موردنیاز و تقسیم وسائط نقلیه موتوری و سرویس دهی آنها بین واحدهای شهرداری مرکزی و خودروهای بخش خصوصی.
♦ برنامه ریزی و تامین خودرو تشریفات میهمانان داخلی و خارجی
♦ نظارت و پیگیری بر اجرای مصوبات و بخشنامه هایی که در راستای امور ایثارگران تصویب و ابلاغ گردیده است با هماهنگی دستگاه های متولی و مرتبط با امور ایثارگران نظیر بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر سازمان ها در جهت حل و فصل مسائل و مشکلات مربوط به ایثارگران.
♦ برنامه ریزی جهت تخصیص مطلوب تسهیلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و خدمات مشاوره ای لازم به ایثارگران و خانواده های آنان.
♦ برآورد و پیشنهاد بودجه و اعتبارات و منابع مورد نیاز ایثارگران.
♦ برقراری ارتباط مستمر با ایثارگران به منظور شناخت نیازها و مشکلات برای برنامه ریزی جهت بهبود زندگی آنها.
♦ انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چارچوب وظایف.